BYD bereikt recordbrekende verkoop van nieuwe energieauto's

BYD Dolphin
  • BYD, 's werelds grootste constructeur van nieuwe energievoertuigen, heeft in oktober 2023 voor de zesde achtereenvolgende maand een recordverkoop van NEV's gerealiseerd.
  • In oktober 2023 behaalde BYD een totale maandomzet van 301.833 NEV's, een stijging van 38,4% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
  • Tot nu toe heeft BYD wereldwijd meer dan 2,37 miljoen nieuwe energie voertuigen verkocht, en het cumulatieve aantal nieuwe elektrische voertuigen dat is verkocht door BYD staat nu op meer dan 5,7 miljoen eenheden.

BYD, 's werelds grootste fabrikant van nieuwe energievoertuigen, heeft in oktober 2023 voor de zesde achtereenvolgende maand een recordverkoop van NEV's gerealiseerd. Dit volgt op een recordverkoopprestatie van BYD in het voorgaande derde kwartaal. BYD heeft tot nu toe in 2023 meer dan 2,37 miljoen nieuwe energie auto's verkocht, met cumulatieve NEV-verkopen die nu de 5,7 miljoen eenheden overschrijden, waardoor de nummer 1 positie van het merk voor NEV-verkopen op wereldwijde schaal nog duidelijker wordt.

BYD verkocht 301.833 nieuwe energie personenauto's in oktober 2023 en overschreed daarmee voor het eerst de grens van 300.000 eenheden. Dit is te danken aan het feit dat BYD zes maanden op rij een recordaantal auto's heeft verkocht. Zulke consistente sterke prestaties en een groeiend marktaandeel zijn cruciaal geweest voor BYD om nummer 1 te worden in de wereld voor NEV-verkoop en het top vijf wereldwijde automerk in termen van absolute autoverkopen in 59 landen, waaronder China, de EU (Europese Unie), het Verenigd Koninkrijk, Japan en Korea.

Fundamenteel voor deze sterke prestaties is de vraag van consumenten naar de innovatieve reeks elektrische auto's van BYD. Door voortdurend te investeren in technologische innovatie kan BYD nieuwe energievoertuigen produceren die goed aansluiten op de behoeften van de consument. In de eerste drie kwartalen van dit jaar bedroegen de R&D-investeringen van BYD 24,938 miljard yuan (ongeveer 3,21 miljard euro), een stijging van 129,42% j-o-j, waarbij de R&D-kosten aanzienlijk hoger waren dan de nettowinst in dezelfde periode.

De passagiersvoertuigen van BYD zijn nu op markten in 58 landen en regio's over de hele wereld. De regionale aanwezigheid van BYD is verder versterkt door de vorming van strategische partnerships met bekende dealergroepen die gelokaliseerde verkoop- en aftersalesdiensten bieden in hun respectieve landen. Specifiek op de Europese markt heeft BYD in 19 Europese landen vijf nieuwe EV-modellen gelanceerd en meer dan 170 verkooppunten geopend op toplocaties in steden. BYD is toegewijd aan het bieden van toegankelijke keuzes voor groene mobiliteit, waarbij waarde wordt gecombineerd met hoogwaardige high-tech, evenals inspirerende winkelervaringen, met de geruststelling van een hoog niveau van lokale klantenservice.

Door de aanwezigheid van nieuwe energievoertuigen uit te breiden naar meer dan 400 steden in 70 landen en regio's, verspreid over 6 continenten, verminderen de milieuvriendelijke oplossingen van BYD het equivalent van meer dan 40 miljoen ton koolstofuitstoot met ingang van oktober 2023. Dit onderstreept de toewijding van het bedrijf aan duurzaamheid en de visie om 'de aarde af te koelen met 1°C'.