BYD DOLPHIN: verkozen AUTOBEST ‘Best Buy Car of Europe 2024’

• De gloednieuwe BYD DOLPHIN is door de AUTOBEST-jury uitgeroepen tot 'Best Buy Car of Europe 2024'.
  • BYD DOLPHIN werd intensief getest op het circuit van Teesdorf in Oostenrijk samen met 3 sterke concurrenten
  • BYD DOLPHIN bekroond voor zijn binnenruimte en compacte afmetingen, veiligheid, technologie, hoog niveau van standaard functies en zijn uitstekende prijs kwaliteit
  • De revolutionaire Blade batterij stelt nieuwe normen op het gebied van veiligheid, duurzaamheid en prestaties

Brussel, België – BYD DOLPHIN is verkozen tot AUTOBEST "Best Buy Car of Europe 2024". De 30 journalisten in de AUTOBEST-jury uit 30 Europese landen hebben gestemd voor de BYD DOLPHIN als sterke winnaar. Met een totaal van 20.057 punten eindigde de BYD DOLPHIN op de eerste plaats vóór 3 andere finalisten.

Het is de allereerste keer dat de AUTOBEST-jury BYD verkozen heeft tot AUTOBEST "Best Buy Car of Europe 2024". Volgens voorzitter Dan Vardie bood BYD DOLPHIN gewoon het beste. "Het was een van de meest evenwichtige AUTOBEST-wedstrijden in tien jaar, maar BYD DOLPHIN, een EV only-model, won de welverdiende titel", aldus Vardie.

Onverslaanbaar in prijs/kwaliteit

De juryleden kozen de DOLPHIN niet alleen vanwege het comfort, de kwaliteit en de geweldige rijervaring, maar hadden nog meer waardering voor het zeer ruime interieur binnen de compacte afmetingen van de auto. De toegankelijke prijs, gecombineerd met een hoog garantieniveau, lage kosten per kilometer, een hoog niveau van standaarduitrusting en de state-of-the-art technologische voorzieningen trokken ook de aandacht van de jury.

De AUTOBEST-jury was duidelijk en concludeerde: "De BYD DOLPHIN is onverslaanbaar als het gaat om prijs/kwaliteit/bereik", aldus het rapport. Bovendien prezen de juryleden de compacte afmetingen van de DOLPHIN, in combinatie met de overvloed aan binnenruimte voor de passagiers, de geweldige dynamische rijervaring en de uitgebalanceerde technologie op basis van het e-Platform 3.0 van BYD.

Compact maar ruim en zeer veilig

De BYD DOLPHIN, door veiligheidsorganisatie Euro NCAP bekroond met het maximum van 5 sterren, is een compacte maar ruime hatchback die moderne esthetiek combineert met uitzonderlijke intelligentie en efficiëntie dankzij baanbrekende elektrische voertuigtechnologie en slimme connectiviteit. Met een lengte van 4.290 mm en een breedte van 2.012 mm (met uitgeklapte buitenspiegels) heeft de BYD DOLPHIN een wielbasis van 2.700 mm, geoptimaliseerd voor ruimte en comfort dankzij het e-platform 3.0 en de korte overhangen voor en achter. De DOLPHIN biedt plaats aan 5 inzittenden en een goede opbergruimte in de bagageruimte van 345 liter, die kan worden uitgebreid tot een verrassende 1310 liter als de stoelen zijn neergeklapt. De auto heeft een zeer efficiënte BYD Blade batterij van 60,4 kWh met een actieradius van 427 km (WLTP gecombineerd).

Grensverleggende Blade batterij

De BYD DOLPHIN profiteert ook van de grensverleggende, zelf ontwikkelde Blade batterij van BYD, die een revolutie teweegbrengt op het gebied van veiligheid, duurzaamheid en prestaties in de EV-industrie. De kobalt-, mangaan- en nikkelvrije Blade batterij maakt gebruik van lithium-ijzerfosfaat (LFP) dat een veel hoger veiligheidsniveau biedt dan conventionele lithium-ionbatterijen. Bovendien biedt de Blade batterij meer stabiliteit, veiligheid en duurzaamheid en levert het een hoge energiedichtheid met het voordeel van een ultralaag energieverbruik.

Michael Shu, Managing Director, BYD Europe, is erg blij met de titel AUTOBEST BEST BUY Car of Europe': "We zijn erg trots op deze prijs, omdat deze is erkend door een panel van professionele juryleden. Ik ben er absoluut zeker van dat deze prijs de interesse en aandacht van kopers van nieuwe auto's zal trekken. Vooral omdat de BYD DOLPHIN iets biedt wat je zelden ziet in het segment van elektrische auto's: een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. BYD wil standaard een geweldige premiumuitrusting bieden en tegelijkertijd willen we de auto betaalbaar maken voor een breder publiek om e-mobiliteit te promoten".

AUTOBEST voorzitter Dan Vardie: "BYD DOLPHIN heeft de titel gewonnen. En dat is welverdiend. Het feit dat de DOLPHIN is geproduceerd door BYD, een van de toonaangevende wereldwijde bedrijven op het gebied van elektrificatie, is ook erg belangrijk. De overwinning van de BYD DOLPHIN is een duidelijk bewijs dat de auto-industrie vandaag de dag een globalere business wordt met minder grenzen dan een paar jaar geleden. De industrie groeit in alle gebieden met producten die aantrekkelijk zijn en aan alle smaken en rijgewoonten voldoen, inclusief de meest veeleisende Europese consumenten".

De BYD DOLPHIN is net geïntroduceerd in Europa en is te koop met een vanafprijs onder € 30.000 exclusief lokale stimuleringsmaatregelen. De officiële AUTOBEST "Best Buy Car of Europe 2024 award" zal officieel worden uitgereikt tijdens het 23e gala van AUTOBEST dat later dit jaar in Luxemburg zal plaatsvinden.