BYD lanceert Atto 2 Comfort

Sinds zijn debuut op het Autosalon van Brussel dit jaar is de Atto 2 uitgegroeid tot een populaire keuze. Nu tilt de Atto 2 Comfort deze kwaliteiten naar een hoger niveau, met bijna 120 km extra WLTP-bereik en snellere DC-laden, waardoor de laadtijd van 30 tot 80% wordt teruggebracht tot slechts 19 minuten.

Atto 2 Comfort

BYD Executive Vice President Stella Li zei: “De Atto 2 is al een fantastische allrounder – compact genoeg voor de stad, maar groot genoeg voor het dagelijkse gezinsleven. De nieuwe Atto 2 Comfort bouwt hierop voort, met ruim meer dan 400 km rijbereik en sneller laden, wat langere ritten buiten de stadsgrenzen veel eenvoudiger maakt. We zijn ervan overtuigd dat deze combinatie de Atto 2 nog aantrekkelijker zal maken voor Europese klanten.”

20 KWH EXTRA BATTERIJCAPACITEIT VOOR 430 KM BEREIK

De Atto 2 Comfort benut het volledige potentieel van het e-Platform 3.0, dat de basis vormt van alle elektrische voertuigen van BYD. De auto beschikt over een Blade Battery met een bruikbare capaciteit van 64,8 kWh – bijna 20 kWh meer dan andere elektrische Atto 2-versies. Dit zorgt voor een indrukwekkend WLTP-bereik van 430 km en meer dan 600 km stadsbereik.

De grotere batterij voegt ongeveer 150 kg toe, maar wordt gecombineerd met een krachtigere motor van 150 kW en 310 Nm koppel. De topsnelheid bedraagt 160 km/u en de acceleratie van 0-100 km/u duurt slechts 7,9 seconden.

De Comfort-versie maakt ook een sprong op laadgebied, met een DC-laadvermogen van 155 kW (voorheen 65 kW). Ondanks zijn grotere batterij is dit de snelst ladende Atto 2: 10-80% in 25 minuten, en 30-80% in slechts 19 minuten.

Standaard is er een driefasige 11 kW AC-lader, goed voor een volledige lading in iets meer dan zeven uur.

Dankzij de Cell-to-Body-constructie is de batterij volledig geïntegreerd in het chassis, waarbij de bovenkant van de batterij dient als vloer van het interieur. Deze CTB-architectuur is uniek in het compacte SUV-segment en zorgt voor een hogere stijfheid en betere ruimtebenutting. Om de grotere batterij te huisvesten, heeft de Comfort-versie een multilink achterophanging.

De Blade Battery staat bekend om zijn veiligheid, duurzaamheid en prestaties. De cellen worden rechtstreeks geplaatst zonder modules, wat ruimte-efficiëntie verbetert. De batterij maakt gebruik van een LFP-chemie, veiliger, duurzamer en volledig kobaltvrij.

LFP-batterijen zijn beter bestand tegen extreme temperaturen, gevoeliger temperatuurschommelingen en gaan veel meer laadcycli mee zonder noemenswaardig capaciteitsverlies. De Blade Battery slaagt bovendien met gemak voor de zware Nail Penetration Test.

STRAK SUV-DESIGN EN COMPACTE MAAR PRAKTISCHE AFMETINGEN

Aan de voorkant zien we full-LED-koplampen, strakke dagrijlichten en scherpe lijnen met verticale luchtgeleiders. De zijkant combineert een zwevend dak, krachtige rondingen en dynamische velgen. Achteraan vinden we een dakspoiler, een doorlopende lichtbalk en achterlichten geïnspireerd op Chinese knoopmotieven.

RUIM INTERIEUR MET NOG MEER HANDIGE TECHNOLOGIE

Het interieur is licht herwerkt en combineert stijl, ruimte en slimme technologie. De voorstoelen bieden elektrische 6-wegsverstelling en stoel- en stuurverwarming.

De middenconsole omvat bekerhouders, opbergvakken en fysieke knoppen voor onder meer ventilatie, volume en rijmodi: Eco, Normal, Sport en Snow.

Het panoramisch glazen dak zorgt voor veel licht. Dankzij de volledig vlakke vloer is de achterbank ruim en gezinsvriendelijk, met een extra derde hoofdsteun.

De Atto 2 Comfort beschikt over een 8,8-inch digitaal instrumentenpaneel en een 12,8-inch infotainmentscherm met ondersteuning voor apps zoals Spotify, YouTube, Zoom en Amazon Music, evenals OTA-updates. De auto heeft meerdere USB-poorten (waaronder USB-C 60W en 18W vooraan), plus een 50W draadloze smartphone-lader.

Het stemcommando “Hi BYD” activeert talrijke functies, terwijl multitouch-gebaren de bediening vereenvoudigen, zelfs bij gebruik van Android Auto of Apple CarPlay.

De koffer biedt 450 liter en tot 1370 liter met neergeklapte achterbank en vlakke laadvloer.

RIJKE STANDAARDUITRUSTING, INCLUSIEF VEILIGHEID EN RIJHULP

Standaarduitrusting omvat onder meer 17-inch lichtmetalen velgen, metallic lak, LED-verlichting, elektrisch verstelbare buitenspiegels, regensensoren en getinte achterruiten. Ook krachtigere USB-poorten, een sterkere draadloze lader en een extra ISOFIX-punt op de passagiersstoel zijn inbegrepen.

Vehicle-to-Load (V2L) tot 3,3 kW is standaard, ideaal voor het voeden van externe apparaten zoals laptops of koelkasten.

De veiligheid wordt versterkt met een centrale airbag vooraan, naast de bestuurder-, passagiers-, zij- en gordijnairbags. De rijhulpsystemen omvatten onder andere: DMS, ACC/ICC, intelligente snelheidsassistentie, Lane Keep Assist, Lane Change Assist, BSD, DOW, verkeersbordherkenning, AEB, tractiecontrole, Hill Descent Control, FCW/RCW en RCTA met RCTB.

 

Delen

Meest recente verhalen

Website preview
BYD SEAL 6 DM-i en SEAL 6 DM-i TOURING behalen vijfsterrenbeoordeling bij Euro NCAP
De BYD SEAL 6 DM-i sedan en de SEAL 6 DM-i TOURING, de eerste break van BYD in Europa, hebben in de nieuwste testronde van Euro NCAP de maximale score van vijf sterren gekregen. Daarmee bevestigen beide modellen hun sterke reputatie als efficiënte en veelzijdige gezinswagens met een groot rijbereik.
press.bydauto.be
Website preview
Stella Li ontvangt de Xataka Legend 2025 Award voor haar leiderschap in duurzame, wereldwijde mobiliteit
Stella Li, Executive Vice President van BYD – ’s werelds grootste producent van plug-in voertuigen en elektrische batterijen – is bekroond met de prestigieuze Xataka Legend 2025 Award. Deze onderscheiding van het grootste Spaanstalige technologie- en wetenschapsplatform eert pioniers die innovatie en vooruitgang een boost hebben gegeven.
press.bydauto.be
Website preview
Nieuw record voor de YANGWANG U9 Xtreme: nu de snelste elektrische hypercar op de Nordschleife
Nürburgring, Duitsland – YANGWANG U9 Xtreme is al de snelste auto ter wereld – en nu heeft de performance wagen van BYD’s luxesubmerk een nieuwe mijlpaal bereikt. Slechts één maand na het vestigen van een wereldrecord topsnelheid van 496,22 km/u op ATP Papenburg, kondigt YANGWANG met trots aan dat de U9 Xtreme een nieuw ronderecord heeft gevestigd voor elektrische supersportwagens op de Nürburgring, het legendarische circuit voor autosport.
press.bydauto.be

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over press-bydauto.be

Neem contact op met

press.byd@inchcape.be

bydauto.be