BYD SEAL en BYD DOLPHIN bekroond met 5 sterren in Euro NCAP veiligheidstests

BYD SEAL scoort vijf sterren in veiligheidstests van Euro NCAP
  • BYD's berline SEAL uit het D-segment en gezinshatchback DOLPHIN uit het C-segment scoren vijf sterren in de Euro NCAP-tests, wat de veiligheidsvoordelen van BYD's nieuwste e-Platform 3.0 onderstreept.
  • De uitstekende resultaten omvatten scores van 89% voor de bescherming van volwassen inzittenden en 87% voor de bescherming van kinderen.
  • De nieuwe modellen kunnen rekenen op de ultraveilige Blade Battery, het summum op het gebied van systeemefficiëntie en geïntegreerde voertuigintelligentie.

De volledig elektrische voertuigen BYD SEAL en BYD DOLPHIN zijn bekroond met vijf sterren op het gebied van veiligheid door Euro NCAP, het toonaangevende onafhankelijke veiligheidsbeoordelingsprogramma van Europa. De BYD SEAL, een berline uit het D-segment, presteerde tijdens het hele veiligheidstestproces zeer goed en illustreerde de uitzonderlijke actieve en passieve veiligheidskenmerken van de auto en de structurele voordelen van de CTB-technologie (Cell to Body) van BYD. De hatchback uit het C-segment van BYD, de BYD DOLPHIN, bewees zijn uitstekende kwaliteit met hoge scores voor de bescherming van volwassenen en kinderen.

Euro NCAP heeft het beoordelingssysteem voor veiligheid met sterren in het leven geroepen om consumenten, hun gezinnen en bedrijven te helpen voertuigen eenvoudiger te vergelijken en om hen te helpen de veiligste keuze te maken voor hun behoeften. Zowel de BYD SEAL (D-segment berline) als de BYD DOLPHIN (C-segment hatchback) kregen 5 sterren. Zowel de BYD SEAL als de BYD DOLPHIN werden door de technici van Euro NCAP beoordeeld in vier categorieën: bescherming van volwassen inzittenden, bescherming van kinderen, veiligheidsassistentie en bescherming van kwetsbare weggebruikers.

Bouwkwaliteit en technologie van BYD geprezen

De sleutel tot het maximale testresultaat is de bouwkwaliteit en technologie van BYD. BYD's nieuwe generatie e-Platform 3.0 bestaat uit 's werelds eerste in massa geproduceerde, sterk geïntegreerde 8-in-1 elektrische aandrijflijn die alle elektrische besturingseenheden en managementsystemen met elkaar verbindt, en de streng geteste, ultraveilige Blade batterij. Het BYD e-Platform 3.0 heeft een 'multi-load path'-structuur die regelt hoe energie door de auto wordt geabsorbeerd in het geval van een botsing, waardoor het binnendringen in de passagierscabine tot een minimum wordt beperkt.

Geavanceerde Cell-to-Body technologie

De bescherming van de passagiers wordt verder verbeterd door een versterkte carrosseriestructuur met een hoge torsiestijfheid. De BYD SEAL heeft een super-sportwagenachtige torsiestijfheid van 40.500-N.m/graad. Tijdens de veiligheidstest resulteerde deze extra kwaliteit in een uitstekende score van 89% voor de bescherming van volwassen inzittenden. Dankzij de Cell-to-Body (CTB)-technologie die de veiligheid van het voertuig verbetert, bleef ook het passagierscompartiment van de BYD SEAL stabiel tijdens de frontale botsingstest, waardoor zowel de bestuurder als de passagier goed beschermd werden. Ook bood de BYD SEAL goede bescherming tegen whiplashletsel. Het geavanceerde eCall-systeem en het systeem dat na een botsing remt om secundaire botsingen te voorkomen, kregen een extra vermelding.

Bij de tests voor de bescherming van de kinderen als passagiers behaalde de BYD SEAL een score van 87%, waarbij de impact op alle kritieke lichaamsdelen voor beide kinddummy's werd geminimaliseerd in zowel frontale als zijdelingse botsingstests. Kwetsbare weggebruikers zoals voetgangers of fietsers worden met 82% adequaat beschermd dankzij het Autonomous Emergency Braking System (AEB). Het systeem dat waarschuwt tegen het openen van het portier als een fietser van achteren nadert, kreeg een extra erkenning van Euro NCAP.

Maximaal veiligheidsresultaat voor de BYD DOLPHIN

De BYD DOLPHIN kreeg ook een maximale score in de Euro NCAP-veiligheidstest, dankzij de vele veiligheidsvoorzieningen en geavanceerde bestuurdersassistentie die tot de standaarduitrusting behoren. Voor de bescherming van volwassen inzittenden scoorde de BYD DOLPHIN een indrukwekkende 89%, waarbij Euro NCAP prees hoe het passagierscompartiment stabiel bleef tijdens de frontale botsingstest en goede bescherming bood aan inzittenden van verschillende grootte en in verschillende posities. In de kinderbeschermingstest behaalde de BYD DOLPHIN een score van 87%, waarbij de impact op alle kritieke lichaamsdelen voor zowel zes- als tienjarige representatieve dummy's werd geminimaliseerd. Ook de test van de voorstoelen en hoofdsteunen liet een goede bescherming zien tegen whiplashletsel bij een aanrijding van achteren.

BYD DOLPHIN scoort vijf sterren in veiligheidstests van Euro NCAP

De veiligheidsassistentiesystemen van de BYD DOLPHIN behaalden een score van 79%, waarbij Euro NCAP de prestaties van de op camera's gebaseerde Intelligent Speed Limit Assist en Lane Keeping Assist-systemen benadrukte. Het autonome noodremsysteem (AEB) van het voertuig droeg bij aan een score van 85% voor kwetsbare weggebruikers, waarbij de testers specifiek melding maakten van de herkenning van voetgangers en fietsers door het systeem.

Michael Shu, Managing Director BYD Europe, zei: "We zijn verheugd om getuige te zijn van de uitzonderlijke prestaties van alle BYD-modellen onder de strenge Europese veiligheidstestomstandigheden. De BYD SEAL en de BYD DOLPHIN hebben nu samen met de BYD ATTO 3 de hoogste veiligheidstestresultaten behaald. Dat is iets om trots op te zijn. Het onderstreept hoe hard BYD werkt op het gebied van milieuvriendelijke technologische ontwikkeling. Klanten hebben de zekerheid dat veiligheid altijd voorop staat bij al onze innovaties."

Persberichten in je mailbox

Over press-bydauto.be