BYD toont 6 volledig elektrische voertuigen en nieuwe Technologieën op Autosalon München (IAA)

• BYD brengt in minder dan een jaar 6 volledig elektrische voertuigen op de Europese markt en breidt daarmee zijn productportfolio snel uit
  • BYD introduceert ook nieuwe en innovatieve technologieën: CTB-technologie (Cell-to-Body) en iTAC (Intelligence Torque Adaption Control)
  • IAA - Europese première voor BYD's submerk DENZA met D9

BYD (Build Your Dreams), 's werelds grootste fabrikant van nieuwe energievoertuigen (NEV's) en oplaadbare batterijen, toont 6 volledig elektrische voertuigen en nieuwe technologieën op de Internationale Automobilausstellung (IAA) in München (5 september 2023 - zon 10 september). Omdat BYD's productportfolio zich snel uitbreidt, zal het bedrijf ook zijn submerk DENZA presenteren aan het Europese publiek met zijn ultieme people carrier genaamd D9.

BYD betrad de Europese markt voor personenauto's minder dan een jaar geleden met drie modellen op het Autosalon van Parijs in 2022: BYD HAN (E-Sedan), BYD TANG (E-SUV) en BYD ATTO 3 (C-SUV). Met de wendbare BYD DOLPHIN (C-hatchback) die in de zomer van 2023 verschijnt, de BYD SEAL (slanke en sportieve D-Sedan) die in de herfst van dit jaar verschijnt en de ruime en praktische BYD SEAL U (D-SUV) die in het vierde kwartaal van 2023 zijn intrede doet, groeit BYD's productportfolio in Europa snel.

IAA ideaal platform voor BYD

De autoshow van München in Duitsland is het ideale platform om de op de oceaan geïnspireerde BYD SEAL en SEAL U te introduceren bij Europese klanten. Beide voertuigen zijn uitgerust met BYD's innovatieve technologie voor veiligheid, comfort en prestaties, maar ze richten zich tot verschillende doelgroepen.

De stijlvolle, slanke en sportieve BYD SEAL (D-Sedan) is bekroond met een prestigieuze iF Design Award, met dynamische lage lijnen die hem een echt sportief randje geven, met veel verfijnde designaccenten die de Ocean X-designtaal van BYD weerspiegelen. Hij maakt gebruik van BYD's nieuwste CTB-technologie (Cell-to-Body) die de chassis en Blade Battery integreert voor een superieur niveau van structurele sterkte. De BYD SEAL profiteert ook van BYD's nieuwste iTAC (Intelligence Torque Adaption Control) voor stabiliteit en veiligheid De BYD Seal leent zich voor elk type reiziger met een rijbereik van 570/520 km (WLTP gecombineerd) door middel van een BYD Blade accupakket van 82.5 kWh. Qua aandrijflijn schuift BYD dan weer twee versies naar voren, een Design met achterwielaandrijving en 230 kW en een Excellence met vierwielaandrijving en een vermogen van 390 kW.

Europese première SEAL U SUV

BYD SEAL wordt op het podium in München vergezeld door de zeer veelzijdige, praktische en ruime BYD SEAL U - een Europese première. SEAL U is BYD's nieuwste puur elektrische SUV in het D-segment en biedt uitzonderlijke veelzijdigheid en waarde met een hoge specificatie. Seal U, waarbij 'U' voor 'Utility' staat, combineert een stijlvolle esthetiek, high-tech intelligente systemen met een hoog niveau van veilig, comfort en functionaliteit. Net als SEAL is ook het designconcept van de SEAL U SUV geïnspireerd op de oceaan, met aandacht voor detail op elk contactpunt. De BYD SEAL U biedt plaats aan 5 passagiers en heeft een royale laadcapaciteit, waardoor hij praktisch en ruim is.

De BYD SEAL U is verkrijgbaar in twee uitrustingsniveaus. ​ De Comfort biedt een 71,8 kW BYD Blade Batterij met een actieradius van 420 km. De Design-uitvoering is uitgerust met een 87 kWh Blade-batterij en biedt een geruststellend WLTP-bereik van 500 km. De BYD SEAL U is beschikbaar voor lancering op de Europese markt in het eerste kwartaal van 2024.

Presentatie DENZA D9

De presentatie van BYD's submerk DENZA's D9 op de IAA is ook een Europese première. ​ DENZA is een gezamenlijke steun van BYD en Mercedes Benz. DENZA D9 is de ultieme people carrier met een niet-discriminerende 7 zitplaatsen en een 2+2+3 ruimte. DENZA D9 zal worden getoond op de IAA om het autopubliek te plagen en de aandacht van het Europese publiek te trekken.

Michael Shu, General Manager en Managing Director, BYD Europe and International Cooperation Division, zegt: "BYD is echt toegewijd aan het introduceren van innovatieve en high-tech milieuvriendelijke auto's op de Europese markt. De IAA in München biedt ons het perfecte platform om onze nieuwste BYD-modellen te laten zien. We zijn ook toegewijd aan het bieden van keuze met product portfolio, uitgerust met onze nieuwste game-veranderende technologie, om te voldoen aan verschillende eisen van de klant en gelokaliseerde service te bieden. We gaan met veel enthousiasme naar de Autosalon van München, waar we meer onthullen over onze technologische innovaties en producten, en relaties blijven opbouwen met gelijkgestemde partners in Europa voor een win-win samenwerking."