BYD wordt officiële partner en officiële partner UEFA EURO 2024™

  • BYD, 's werelds grootste fabrikant van New Energy Vehicles (NEV's), wordt officieel partner van UEFA EURO 2024™. ​ ​
  • Het is de eerste keer in de geschiedenis van de UEFA dat ze samenwerkt met een fabrikant van New Energy Vehicles (NEV).
  • BYD's nieuwste innovaties op het gebied van elektrische auto's die door de UEFA worden gebruikt, zullen worden getoond op veel locaties, naast boeiende live-evenementen in officiële fanzones
  • De samenwerking sluit aan bij het doel van de UEFA om het meest duurzame Europese kampioenschap aller tijden te organiseren, waarbij de spanning van voetbal wordt gecombineerd met een toewijding aan verantwoordelijkheid voor het milieu.
  • Dit sluit perfect aan bij BYD's toewijding aan het aanbieden van e-mobiliteit door middel van innovatie in wereldwijd toonaangevende elektrische voertuigen en EV-technologieën, wat BYD's toewijding onderstreept om e-mobiliteit toegankelijk en betaalbaar te maken voor iedereen, en tegelijkertijd premium ervaringen aan te bieden.
  • Er zullen ook tal van klantenervaringen en initiatieven worden georganiseerd in samenwerking met BYD-dealers, evenals honderden evenementen in de BYD-showrooms in heel Europa, om BYD's samenwerking met dit prestigieuze toernooi te vieren met kansen om 'Once in a Lifetime'-prijzen te winnen.

 

BYD, 's werelds grootste fabrikant van New Energy Vehicles (NEV) wordt Officieel Partner en de Officiële E-Mobility Partner van het UEFA Europees Kampioenschap Voetbal 2024™ (UEFA EURO 2024™). Dit baanbrekende partnerschap met de UEFA (Union of European Football Associations) markeert de allereerste sponsordeal met een fabrikant van New Energy Vehicles (NEV) in de geschiedenis van het kampioenschap.

Het sponsorship van BYD sluit aan bij het doel van de UEFA om een groenere en duurzamere UEFA EURO 2024™ te organiseren, waarbij de spanning van voetbal wordt gecombineerd met een toewijding aan verantwoordelijkheid voor het milieu. Het is een ethos dat wordt gedeeld door BYD, een merk dat zich richt op het leveren van toonaangevende elektrische voertuigen en EV-technologieën om de overgang naar e-mobiliteit toegankelijker, betaalbaarder en haalbaarder te maken voor Europese consumenten, terwijl het ook een eersteklas, gedenkwaardige ervaring biedt. Als partner van UEFA EURO 2024™ kan BYD een nog groter publiek aanspreken en dit prestigieuze evenement gebruiken om zijn passie voor excellentie, voortdurende vooruitgang en de voordelen van gezonde competitie te benadrukken om nog betere prestaties te inspireren. De drijvende kracht hierachter is BYD's zorg voor het milieu en toewijding aan het aanpakken van klimaatverandering door te pleiten voor duurzame innovatie.

UEFA EURO 2024™ vindt plaats in tien stadions van wereldklasse in Duitsland van 14 juni tot 14 juli 2024. Als Official Partner en de Official E-Mobility Partner voor de UEFA EURO 2024™, zal BYD duurzaamheid centraal stellen in haar sponsorship door een divers aanbod van New Energy Vehicles te leveren voor verschillende belanghebbenden tijdens het toernooi.

BYD zal ook zijn nieuwste elektrische modellen en geavanceerde technologieën laten zien op geselecteerde locaties van UEFA EURO 2024™, waarmee het merk zijn toewijding aan groenere en intelligentere voertuigoplossingen laat zien aan klanten en duizenden voetballiefhebbers. Daarnaast zal BYD een levendige aanwezigheid hebben op de officiële fanzones, waar fans worden uitgenodigd om te genieten van live-uitzendingen van de wedstrijd en boeiend entertainment om de voetbalervaring verder te verbeteren door middel van duurzame en boeiende activiteiten.

Binnen elke markt zal BYD een reeks evenementen en mogelijkheden creëren voor klanten, potentiële BYD-klanten en voetbalfans om betrokken te raken, te genieten en de unieke ervaringen te winnen die dit partnership mogelijk maakt. BYD zal ook honderden evenementen organiseren in BYD-showrooms in landen door heel Europa om dit prestigieuze kampioenschap samen met voetbalfans en klanten te vieren.

Michael Shu, Managing Director van BYD Europe, zegt: "BYD is verheugd om samen te werken met UEFA EURO 2024™ en is trots om de eerste e-Mobility partner te zijn voor dit prestigieuze sportevenement, waardoor we onze nieuwste ontwikkelingen op het gebied van elektrische voertuigen kunnen laten zien aan een groot publiek. Het partnerschap onderstreept de inzet van BYD voor het terugdringen van de CO2-uitstoot voor een groenere toekomst, waarvoor UEFA EURO 2024™ een invloedrijke stem zal zijn."

Michael Shu voegt hieraan toe: "Er zijn grote synergieën tussen onze organisaties. Net als UEFA willen we inspireren door middel van positieve en inclusieve ervaringen, met een duidelijke focus op doelen. BYD is toegewijd aan het toegankelijk maken van e-Mobility voor iedereen, en als partner van UEFA EURO 2024™ kijken we ernaar uit om diverse en hoogwaardige opties met baanbrekende technologieën te presenteren aan fans van over de hele wereld, waarmee we de weg vrijmaken voor een groenere toekomst voor wereldwijde sportevenementen. "

UEFA Marketing Director Guy-Laurent Epstein zei: "We zijn verheugd om BYD, een baanbrekend merk met een 29-jarige traditie in geavanceerde batterijtechnologieën met een reputatie voor wereldwijde innovatie in New Energy Vehicles en 's werelds grootste elektrische autobedrijf, te verwelkomen als partner voor UEFA EURO 2024. De samenwerking sluit perfect aan bij de visie van de UEFA om een groener en duurzamer Europees Kampioenschap te promoten door de opwinding van voetbal en UEFA's toewijding aan verantwoordelijkheid voor het milieu samen te voegen."

Guy-Laurent Epstein voegt toe: "BYD is de afkorting van Build Your Dreams, wat perfect aansluit bij het Europees Kampioenschap omdat spelers en teams hun passie en harde werk onophoudelijk nastreven om hun dromen op het veld te verwezenlijken en op 14 juli de prestigieuze Henri Delaunay Trofee in Berlijn in de wacht te slepen."

 

BYD werd opgericht in 1995, ontwikkelde al snel een solide expertise in oplaadbare batterijen en werd een niet aflatende voorstander van duurzame ontwikkeling. Het bedrijf breidde zijn aanwezigheid in New Energy Vehicle uit naar 6 continenten, meer dan 70 landen en regio's, en meer dan 400 steden tot nu toe. In 2023 verkocht BYD 3,02 miljoen nieuwe energievoertuigen, wat opnieuw een belangrijke mijlpaal is.

Sinds BYD in 2022 de Europese markt voor personenauto's betrad, heeft het bedrijf zijn aanwezigheid sterk uitgebreid door een netwerk van 230 dealers in 19 Europese landen op te zetten en vijf innovatieve NEV-modellen te lanceren. Vooruitkijkend naar 2024 is BYD van plan om drie nieuwe modellen te introduceren in Europa, waardoor het productportfolio verder wordt verrijkt. Bovendien staat het submerk van BYD, DENZA, ook op het punt om in Europa geïntroduceerd te worden, wat weer een mijlpaal is in de wereldwijde uitbreiding van BYD.

In lijn met de wereldwijde merkvisie om 'de aarde af te koelen met 1°C', zet BYD zich in om de lokalisatiestrategie te versterken door samen te werken met uitstekende lokale partners in Europa. Dit zal helpen om de milieuvriendelijke transformatie van transport in Europa en daarbuiten te vergemakkelijken, waardoor uiteindelijk een duurzamere ontwikkeling op wereldwijde schaal mogelijk wordt.

 

 

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over press-bydauto.be