Persbericht - LAUNCH BYD BELUX

Inchcape gaat in België en Luxemburg strategische samenwerking aan met BYD, toonaangevende fabrikant van elektrische voertuigen.

www.bydauto.be

Inchcape, wereldwijd actief als onafhankelijke distributeur van diverse automerken, is aangesteld als verkoop- en servicepartner van BYD in België en Luxemburg. BYD is ‘s werelds grootste fabrikant van elektrische voertuigen en batterijen.

De strategische samenwerking houdt in dat Inchcape vanaf oktober 2022 in België en Luxemburg elektrische personenauto’s van BYD op de markt zal brengen. Inchcape zal zijn uitgebreide aanwezigheid in beide markten gebruiken om samen met BYD een online én offline verkoop- en servicenetwerk op te zetten. In oktober opent in Zaventem bij Brussel het eerste belevingscentrum voor particulieren, waar klanten met de auto’s en geavanceerde technologie van BYD kunnen kennismaken. ​

Met zijn uitgebreide ervaring met geslaagde marktintroducties voor autobouwers en goede kennis van elektrische voertuigen kan Inchcape de markt voor elektrische voertuigen in België helpen om te groeien. Het is daarenboven een koploper in data, digitalisering, technologie, cyberdiensten en kennis van de lokale markt, en daarmee de ideale partner om klanten bij te staan in hun kennismaking met BYD als wereldwijd automerk.

BYD heeft bijna 30 jaar ervaring in onderzoek naar en ontwikkeling van batterijen en staat wereldwijd bekend om zijn baanbrekende technologie en innovatieve totaaloplossingen voor e-mobiliteit, van elektrische bussen en vrachtwagens tot bestelwagens en personenauto’s. BYD is de enige fabrikant van elektrische voertuigen die zijn eigen batterijen, elektromotoren, motorsturingen en computerchips heeft ontwikkeld. Die geavanceerde technologie, met onder meer de ultraveilige bladebatterij, vormt het hart van de personenauto’s van BYD die binnenkort in België en Luxemburg hun opwachting maken. Het aanbod omvat onder meer de sportieve, hoogtechnologische sedan BYD HAN, de SUV BYD TANG met zeven zitplaatsen en vierwielaandrijving, en de BYD ATTO 3, een opvallende en dynamische SUV uit het C-segment die speciaal werd ontworpen voor de Europese markt op basis van het innovatieve e-Platform 3.0 van BYD.

Glafkos Persianis, CEO van Inchcape Europe, licht toe:

Samen met BYD beschouwt Inchcape onze samenwerking als een uitgelezen kans om de toonaangevende innovatie in elektrische batterijen en milieuprestaties van BYD te combineren met de ervaring in marktintroducties, de technologische voorsprong en de oplossingen van Inchcape. De visie van BYD om op het vlak van duurzaamheid met nieuwe technologieën verder te gaan dan louter uitstootvrij rijden, sluit perfect aan bij de milieudoelstellingen van Inchcape. Met de hulp van dit platform zullen wij klanten een ongeëvenaarde omnikanaalervaring met een gloednieuw gamma personenauto’s van wereldklasse bieden.” ​ ​ ​ ​

Michael Shu, General Manager en Managing Director, BYD Europe en International Cooperation Division, verklaarde:

“BYD is verheugd om met Inchcape in zee te gaan voor de introductie van ons gamma milieuvriendelijke personenauto’s met de allernieuwste batterijtechnologie bij consumenten in België en Luxemburg. BYD is vastberaden verder te innoveren in uitstootvrij vervoer en al zijn klanten lokale ondersteuning te blijven bieden. Inchcape heeft kennis van de lokale markt en expertise in de sector en beschikt over kundige medewerkers om aan onze verwachtingen op het vlak van dienstverlening te voldoen. Samen zullen wij onze gedeelde visie kunnen waarmaken om de elektrificatie en de groei van uitstootvrij vervoer in België en Luxemburg te versnellen.”

OVER INCHCAPE

Inchcape is wereldwijd actief als onafhankelijke distributeur van diverse automerken en brengt in meer dan 40 markten en regio’s auto’s van ‘s werelds grootste merken aan de man. Inchcape put inkomsten uit een brede waaier van activiteiten, met onder meer de verkoop van nieuwe en tweedehands voertuigen, onderdelen, onderhoud, financiering en verzekeringen. Het bedrijf noteert sinds 1958 aan de beurs van Londen (INCH) en wordt daar tot de sector ‘Business Support Services’ gerekend. De groep heeft zijn hoofdkantoor in Londen en telt wereldwijd zowat 14.500 medewerkers. www.inchcape.com.

OVER BYD

BYD (Build Your Dreams) is een multinationaal hightechbedrijf dat zich toelegt op technologische innovaties voor een beter leven. BYD is actief in vier sectoren: auto’s, elektronica, nieuwe energiebronnen en spoorvervoer. Sinds de oprichting in 1995 heeft het bedrijf snel een stevige expertise opgebouwd in herlaadbare batterijen en ondubbelzinnig ingezet op duurzame ontwikkeling, waardoor het zijn oplossingen voor hernieuwbare energie heeft weten uit te breiden naar meer dan 70 landen en regio’s over de hele wereld. BYD heeft met de productie van meer dan 2 miljoen elektrische personenauto’s een solide reputatie verworven. Met zijn uitstootvrije energieoplossingen, zoals betaalbare zonnepanelen, betrouwbare energieopslag en baanbrekende elektrische voertuigen, is het een koploper in de energie- en transportsector. BYD noteert aan de beurzen van Hongkong en Shenzhen. Meer informatie over het bedrijf is te vinden op www.byd.com.

BYD Europe heeft zijn hoofdkantoor in Nederland en is de eerste buitenlandse vestiging van BYD Group, die zich erop toelegt het internationale merk BYD Auto te helpen groeien en met behulp van toonaangevende technologische innovatie veilige en efficiënte duurzame oplossingen voor elektrische voertuigen tot bij de gebruikers te brengen. Meer informatie is te vinden op www.bydeurope.com / www.bydauto.eu. ​ ​ ​

Inchcape plc BeLux